مدیریت برنامه، فرایند مدیریت گروهی یک پروژه به منظور دستیابی به یک هدف یا منافع تجاری مشخص است. هدایت یک برنامه به مجموعه ای از مراحل نیاز دارد. هر مرحله اجازه می دهد تا برنامه از یک فاز به مرحله دیگر حرکت کند تا به اهداف و مزایای مورد نظر برسد.

مدیریت برنامه، فرایند مدیریت گروهی یک پروژه به منظور دستیابی به یک هدف یا منافع تجاری مشخص است. مرحله تعرف
مرحله اول یک برنامه، مرحله تعریف است. در این مرحله مدیر برنامه کار را آغاز می کند.

در حقیقت، این مرحله در مورد تعیین هدف و محتوای یک برنامه است. مرحله تعریف دارای دو مرحله فرعی است که فرمول بندی و تهیه آن هستند.

فرمول بندی، مفید است زیرا امکان تجزیه و تحلیل پرونده های تجاری، اخذ مجوزها و تشکیل تیم را فراهم می کند. در حالی که از برنامه ریزی برای تعریف چگونگی انجام کار برنامه استفاده می شود. در حقیقت، آماده سازی برای تعیین چگونگی دستیابی به اهداف برنامه، مفید است.

مرحله اجرا
مرحله دوم یک برنامه، مرحله اجراست. مرحله اجرا، بسیار مهم است. در واقع، در این دوره کار اجرای برنامه آغاز می شود. اصولاً، این لحظه ای است که اجرای برنامه شروع، تصویب و برنامه ریزی می شوند.

مدیر برنامه به همراه اعضای تیم وظایف ایجاد منافع برای سازمان را انجام می دهند. در واقع هدف به حداکثر رساندن سود برنامه و دستیابی به اهداف برنامه است.

مرحله بسته شدن
مرحله سوم یک برنامه، مرحله بسته شدن است. در این مرحله مدیر برنامه تأیید می کند که از تلاش های برنامه نتیجه گرفته شده است.

مرحله بسته شدن، روی اتمام دوره برنامه تمرکز دارد. در حقیقت، این مرحله به بررسی نقصان و موفقیت های برنامه کمک می کند.

یادت باشه
هدایت یک برنامه به مجموعه ای از مراحل نیاز دارد. هر مرحله اجازه می دهد تا برنامه از یک فاز به مرحله دیگر حرکت کند تا به اهداف و مزایای مورد نظر برسد