🔴نسل Alpha بر اساس نسل‌بندی‌ای که توسط آمریکایی‌ها انجام شده، متولدین سال‌های ۲۰۱۰ میلادی به بعد (۱۳۸۹ به بعد) هستند.

🟢پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۵ این نسل تبدیل به بزرگترین و پرجمعیت‌ترین نسل بشوند و به همین خاطر از همین الان توجه برندهای بزرگ دنیا رو به خودشون جلب کرده‌اند.

🔵این نسل کودکی‌شان را با همه‌گیری کرونا در خانه‌ها و در کنار پدر، مادر و خانواده‌هایشان گذراندند و به همین خاطر با بزرگسالان راحت‌ترند تا هم سن و سال‌های خودشان. از طرف دیگر از همان ابتدای کودکی موبایل یا لااقل یک تبلت به دست گرفته‌اند و با دنیای دیجیتال کاملا آشنا هستند.

🟤خیلی‌ از آنها همین الان در آپارات و یوتیوب کانال دارند، تولید محتوا میکنند و درآمد دارند.
این عبارت را در یوتوب سرچ کنید: Like Nastya، این دختر بچه نسل آلفایی ۱۱۲ میلیون مشترک دارد.

🟪برای مارکتینگ و جلب نظر این نسل چه کنیم؟

⚫برایشان محتوای گرافیکی همچون ویدیوهای کوتاه (خیلی کوتاه) درست کنید.
⚪گیمیفیکیشن را در کمپین‌هایتان جدی بگیرید‌.
🔴مسئولیت اجتماعی را در فعالیت‌هایتان جدی بگیرید، این نسل به مشکلات جهانی (مثل کووید ۱۹، تغییرات اقلیمی و …) تا حد زیادی حساسند.
🟢حتما از آنها نظر و محتوای UGC (User-Generated- Content) را مطالبه کنید. این نسل عاشق صحبت کردن و بیان عقایدشان هستند و در این راه خیلی هم تقلید بزرگسالان را می‌کنند، پس تریبون و امکان اظهار نظر را در اختیارشان قرار دهید و نظراتشان را جویا شوید.
🖋ایستارتاپس