سمیه آقایان – فناوری‌های نوین یا به طور واقعی اگر بخواهیم مثالی بزنیم اینکه در حال حاضر هوش مصنوعی تمامی توجهات را در حوزه‌های مربوط به علوم اجتماعی که یکی از شاخه‌های آن روابط عمومی هست را به خود جلب کرده است . در همین حین هوش مصنوعی دغدغه‌هایی را برای افرادی که در روابط‌عمومیها فعالیت می‌کنند ایجاد کرده است که آینده آنها چه خواهد شد؟

ارتباط خبر – امروزه ما در دنیای ارتباطات و رسانه ها در حال زندگی هستیم و روز به روز با پیشرفت های فناوری و تکنولوژی روبرو هستیم .روابط‌عمومی‌های سازمان ها نیز باید بتوانند با پیشرفت های فناوری، واحد های خود را به روز رسانی کنند و همگام با پیشرفت ها حرکت کنند و در انجام فعالیت های خود از ابزار های به روز و پیشرفته استفاده کننده که این موضوع باعث می شود که روابط‌عمومی‌ها به خوبی بتوانند عمکرد سازمان خود را به افکار عمومی منعکس کنند.

در خصوص توسعه تعاریف متعددی ذکر شده است، توسعه ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ و ارتباطات دارد. رشد و گسترش فناوری اطلاعات، بیانگر روند توسعه در ابعاد مختلف جامعه است.امروزه توسعه یک اصل محوری است و امکان رشد و پیشرفت در هیچ جامعه ای بدون برنامه ریزی و اقدامات توسعه آفرین وجود ندارد.

طبق آخرین دیدگاه های مطرح شده، توسعه از هر بعدی که مورد توجه قرار گیرد با فناوری و دانش، وابستگی تنگاتنگی پیدا می کند و دانش و فناوری بدون وجود فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی امکان پذیر نیست.

فناوری های نوین در حوزه ارتباطات و اطلاعات نقش به سزایی در رشد و پیشرفت روابط‌عمومی‌ها دارند همان طور که با حضور آن ها نقش و وظایف روابط‌عمومی‌ها از حالت سنتی به نوین تبدیل شده است.

این فناوری ها با به وجود آوردن تجربه های جدید و متفاوت موجب مشارکت اجتماعی در جامعه می شوند که اهمیت زیادی در جریان نوسازی جامعه،بستر سازی فرهنگی و تبادل اطلاعات و دسترسی همگان به اطلاعات نوین کمتر از بقیه عوامل نیست.

فناوری‌های نوین یا به طور واقعی اگر بخواهیم مثالی بزنیم اینکه در حال حاضر هوش مصنوعی تمامی توجهات را در حوزه‌های مربوط به علوم اجتماعی که یکی از شاخه‌های آن روابط عمومی هست را به خود جلب کرده است . در همین حین هوش مصنوعی دغدغه‌هایی را برای افرادی که در روابط‌عمومیها فعالیت می‌کنند ایجاد کرده است که آینده آنها چه خواهد شد؟؟ برگزاری همایش ها و سمینار های مرتبط با این حوزه موجب ایجاد شدن، پل هایی ارتباطی جدید دانش و ارتباطات شده اند که فرهنگ و جوامع را می سازند و به طور اجتناب ناپذیری به یکدیگر نزدیک تر خواهند شد و ارتباط بین آن ها گسترش می یابد.

بی شک متخصصان و مدیران روابط عمومی‏ به عنوان مرکز مهم نظام ارتباطی و اطلاع رسانی در سازمان ها هستند و همچنین جایگاه تعیین کننده‏ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه، فرهنگ ‏سازی و تنویر افکار عمومی دارند که این امر با استفاده از فناوری های نوین به راحتی برای آن ها امکان پذیر است./شارا