هفت تصور غلط روابط‌عمومی  مشاهده کرده‌اممی شود که  محبوب‌ترین آنها هستند! در اینجا لیستی از آنها وجود دارد تا بتوانید با اطمینان در مورد استراتژی روابط‌عمومی خود تصمیم بگیرید و به بهترین نتایج برسید.

۱. روابط‌عمومی فقط برای شرکت های بزرگ است.

یکی از افسانه هایی که اغلب با آن مواجه می شوم این است که فقط شرکت های بزرگ یا افراد مشهور به روابط‌عمومی، مدیریت روابط‌عمومی یا مشاوره نیاز دارند. این باور کاملا گمراه کننده است. بیشتر اوقات، کارآفرینان یا صاحبان فروشگاه ها خدمات خود را از طریق یک یا دو کانال تبلیغ می کنند. بنابراین به نظر می رسد روابط‌عمومی برای آنها روش بسیار گرانی برای تبلیغ باشد. واقعیت این است که روابط‌عمومی نباید به اندازه تبلیغات گران باشد و همچنان می‌تواند به شما در موقعیت‌یابی کسب و کارتان، ایجاد آگاهی و به دست آوردن مشتریان وفادار کمک کند.

۲. محتوا مهم نیست، پلت فرم مهم است.

افسانه دیگری وجود دارد که محبوبیت در رسانه ها فقط به تعداد مخاطبینی که در آنجا دارید بستگی دارد. اما واقعیت این است که ارتباطات خوب تنها بخش کوچکی از موفقیت روابط‌عمومی است. عنصر مهم‌تر روابط‌عمومی موفق، محتوای مرتبط و جذاب است – داستانی در مورد پروژه شما که مخاطب را علاقمند و درگیر نگه می‌دارد.

۳. روابط‌عمومی نمی فروشد.

راه های زیادی برای تخمین نتایج یک کمپین روابط‌عمومی اجرا شده و استراتژی کلی وجود دارد. برای اکثر شرکت های روابط‌عمومی، موفقیت اغلب با میزان پوشش خبری دریافتی سنجیده می شود. اما روش های کارآمدتری برای اندازه گیری وجود دارد، مانند تعداد درگیری ها، سرنخ ها، امتیازات روابط‌عمومی و غیره.

۴. روابط‌عمومی فقط برای نوشتن بیانیه های مطبوعاتی و سازماندهی کنفرانس های مطبوعاتی است.

در حالی که هم بیانیه های مطبوعاتی و هم کنفرانس های مطبوعاتی بخشی ضروری از روابط‌عمومی هستند، مطمئناً تنها فعالیت ها و وظایف نیستند. کنفرانس های مطبوعاتی اغلب اتفاق نمی افتد، اما بزرگترین رویدادها برگزار می شود و در حالی که بیانیه های مطبوعاتی بخش مهمی از تاکتیک های روابط‌عمومی هستند، تنها یکی از ابزارهای متعدد است. روابط‌عمومی همچنین می تواند برای موارد زیر استفاده شود: مدیریت شهرت، مدیریت بحران، استراتژی رسانه های اجتماعی، راه اندازی محصول، روابط تأثیرگذار، بازاریابی محتوا و غیره.

۵. روابط‌عمومی برای تجارت من گران است.

زمانی که بتوانید تمام فعالیت های روابط‌عمومی لازم را با قیمت مناسب راه اندازی کنید، انتخاب های زیادی وجود دارد. می توانید یک فریلنسر استخدام کنید یا از پلتفرم های ویژه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که روابط‌عمومی نیز ارزش آن را دارد، زیرا مزایای زیادی به همراه دارد. به جای نتایج کوتاه مدت، روابط‌عمومی مؤثر و شهرت خوب برای ارائه نتایج بلندمدت که علاقه و آگاهی را ایجاد می کند، کار می کند.

۶. روابط‌عمومی فقط در زمان بحران مورد نیاز است.

ایجاد یک تصویر مثبت قوی، که ممکن است در نهایت به فروش تبدیل شود، زمان می برد و یک فرآیند مداوم است. حضور دائمی به ایجاد اعتماد مشتریان کمک می کند و آنها را به مشتری وفادار شما تبدیل می کند.

۷. محصولات خوب نیازی به تبلیغات ندارند.

در حالی که روابط‌عمومی موثر می تواند عواقب بررسی های منفی در مورد یک محصول بد را کاهش دهد، استفاده از روابط‌عمومی فقط برای محصولات بد ایده خوبی نیست. مشتریان قبلاً نظری در مورد محصول شما در ذهن خود داشته اند و وقتی در نهایت تصمیم به معرفی محصولات خوب می گیرید، باز هم فکر می کنند که هر چیزی که تولید می کنید کیفیت پایینی دارد. یک استراتژی روابط‌عمومی خوب باید کار کند و بهترین محصولات و مزایای خدمات شما را برجسته کند.

منبع:  forbes