_ برای افراد سالمند و چاق، لباس هدیه نبرید.

_ به دیگران چه در جمع و چه خصوصی، موارد بیماری یا مشکلات جسمانی آنها را گوشزد نکنید. مثلاً :فلانی تو که چربی خون داری، چرا این خوراکی را می‌خوری، یا مگر نمی‌دانی این خوراکی برای تو خوب نیست.

_ سرزده و بدون هماهنگی قبلی، به خانه دیگران، حتی نزدیک‌ترین افراد خودداری کنید، بحث بر سر آمادگی برای پذیرایی نیست. بلکه ممکن است در حالت ناخوشایند روحی یا جسمی باشند. برای رفتن به محیط کار دوست، آشنا و یا بستگان قبلا با آنها هماهنگی کنید. ممکن است به دلایل کاری نتوانند برای شما وقت کافی بگذارند.

_ موبایل همه جا با افراد است، هنگام تماس با دیگران از او نپرسید؛ کجایی؟ مگر به همین منظور، تماس گرفته باشید.

_ اگر فردی حتی از اعضاء درجه یک خانواده، گوشی موبایل را جهت مشاهده یک مورد به شما داد، از برگ زدن صفحات موبایل او جداً خودداری فرمایید.
_ حریم شخصی دیگران را حتی اعضاء درجه یک خانواده ؛ مثل همسر، خواهر و برادر و…. حتی کوچک‌تر، مثل فرزند را به شدت حفظ کنید و تحت هیچ شرایطی به خود اجازه شکستن آنرا ندهید، کمد شخصی، موبایل، جیب لباس، بسته بودن درب اتاق و… همه حریم شخصی و خصوصی افراد هستند که نباید شکسته شوند. به مسائل شخصی دیگران (که پاسخش “به تو ارتباطی نداره” است) دخالت نکنید.

_ اگر فردی با شما درد دل کرد، از گفتن بدبختی بیشتر خود و دیگران، برای تسکین وی استفاده نکنید. او را نصیحت نکنید. شماتت نکنید. مشکلات او را بی ارزش یا کم اهمیت جلوه ندهید. فقط و فقط به حرفهایش گوش داده و با او همدردی نمایید.
_ چنانچه شخصی از اعضای خانواده‌ی خودش نزد شما شکایت و درددل کرد، با او در گفتن ایرادات آن شخص شریک نشوید و کنجکاوی بیشتر نکنید. هرگونه تأیید شما ماجرا را بدتر می‌کند و بعد از رفع ناراحتی طرف مقابل، به عنوان یک رنجش در دلش خواهد ماند.

_از دیگران سوالاتی مانند دلیل ازدواج نکردن، بچه دار نشدن، نخریدن اسباب خانه، ماشین و… نکنید.
_ همه‌ی انسان‌ها دوست دارند به شرایط بهتری در کار و زندگی برسند، نیازی نیست ما از آنها دلایل عدم تعویض وسایل، ماشین، خانه، موقعیت شغلی و… را بپرسیم.

_ در جمع، از صحبت کردن طولانی با تلفن، خودداری فرمایید.
_ چنانچه قصد برگزاری مهمانی با حضور چند خانواده را دارید، حتماً هنگام دعوت کردن، سایر افراد را مطلع و معرفی کنید.

_ قیمت هدیه و کادو رو هیچوقت سوال نکنید.

_ اگر هنگام صحبت با فردی، آن فرد از پاسخ دادن به سوال شما طفره رفت، یا خواهان تعویض گفتگو شد، اصرار بر رسیدن به جواب یا ادامه گفتگو نکنید.

_ از گفتن خاطرات گذشته که بار منفی دارند، مثل یادآوری لکنت زبان یا شب ادراری یا خرابکاری و… فرد در کودکی او پرهیز نمائید.

_ از دوستان و بستگان، توقع انجام کاری که مایل نیست یا در توانش نیست و معذوریتی دارد را نداشته باشید.