کلیپ فاخر نوروز که با حمایت مجموعه مدیران ایران خودرو نصیراللهی – ۴۸۳ و گروه هنری ایران ساخته شده است امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان رونمایی شد.

به گزارش ارتباط خبر – مدیر پروژه کلیپ نوروز آذربایجان در نشست خبری آیین رونمایی از کلیپ فاخر نوروزی مدیران ایران خودرو نصیراللهی ۴۸۳ گفت: موسیقی آذربایجان در دنیا شناخته شده است و جوانان تبریز در بسیاری از حوزه فرهنگی و هنری ظرفیت زیادی برای افتخارآفرینی در دنیا دارند.

پدرام ناظر ضمن تقدیر و تشکر از آقای نصیراللهی برای حمایت از ساخت کلیپ نوروز و پیش قدم شدن برای زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر آذربایجان افزود: باید با اقداماتی ارزنده و اثربخش فولکلور، فرهنگ و هنر و رسم و رسوم ها و آیین های برجای مانده از گذشتگان و لباس‌های محلی آذربایجان را به تصویر بکشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در جامعه با مشکل بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر مواجه هستیم و برخی از جوانان از فرهنگ آذربایجان دور شدند.

مدیر پروژه کلیپ نوروز آذربایجان هدف از ساخت این کلیپ را احیای فرهنگ و هنر حوزه‌های مختلف برای نسل آینده عنوان کرد و گفت: فرهنگ آذربایجان دارای ریشه‌هایی قوی است و حتی حرکت‌های فولکلور آذربایجان در دنیا شناخته شده است.

در ادامه این نشست ملکی مدیر تولید این پروژه نیز با بیان این که اگر همراهی و حمایت بخش خصوصی نبود فرهنگ احیا نمیشد، افزود: همواره دغدغه‌ای وجود دارد و آن هم این است که در نهایت اقدامات موجب شود تا یک اثر بی‌بدیل و در شأن آذربایجان ساخته شود.

وی تاکید کرد: باید با اقدامات و کارهای اثربخش فرهنگ غنی خود را به دنیا بشناسانیم.

محمد ملکی افزود: با توجه به گستره فرهنگی و محدودیت زمانی در این کلیپ در آینده از داخل این پروژه سخت یک مستند ساخته خواهد شد که البته امیدواریم حمایت‌ها از حوزه فرهنگ تداوم یابد.

نصیراللهی نیز در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت احیای فرهنگ و رسوم و آیین های آذربایجان گفت: به منظور تداوم فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر پروژه‌های خوبی برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هر کسی که پروژه‌ای را در حوزه فرهنگ و هنر مد نظر داشته باشد آماده حمایت ویژه از این اقدامات فرهنگی هستیم.

 

خبرنگار: فاطمه ملک پور