زندگی را برای کارکنان و مردم آسان کنید. محتوای ارزشمند و مفیدی ارائه دهید. ارتباطات شرکتی را به گونه ای انجام دهید که مردم از این ارتباط راضی و خوشحال باشند و بخواهند با آن درگیر شوند. لحن خود را تا حد امکان مثبت و نشاط نگه دارید و بر تولید محتوایی تمرکز کنید که به همکارانتان در پیشرفت و موفقیت کمک خواهد کرد.

۱. آن را ساده نگه دارید.
به زبان ساده و به روشنی بنویسید و جملات را کوتاه نگه دارید. فرض نکنید همه با اصطلاحات و واژگان فنی و تخصصی صنعت شما آشنا هستند. اگر می خواهید افراد، ارتباط با شما را حفظ کنند، پیام ها را ساده و واضح بیان کنید.

 ۲. مستقیم باشید.
با یک هدف روشن بنویسید. اگر از خوانندگان می خواهید کاری انجام دهند – از قبیل داوطلب شدن در کمیته یا نامزد برای دریافت جایزه – دستورالعمل ها را بدون ابهام و آسان تهیه کنید. اگر برای انجام یک کار خاص به کارمندان احتیاج دارید، از انگیزه هایی برای تقویت رعایت قوانین استفاده کنید.

 ۳. احترام بگذارید.
با همه برابر باشید. به جای صدور احکام از بالا به پایین، از زبان فراگیر استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که لحن شما نه حمایت کننده است و نه استبدادی. این یک تعادل دشوار است، اما تلاش کنید تا نقطه شیرینی که در آن همپوشانی حرفه ای، گرم و فرازمینی وجود دارد را بدست آورید – بدون اینکه چیزی را پایین بیاندازید.

 ۴- دوستانه باشید.
تشریفات را رها کنید. اتخاذ لحن مکالمه باعث می شود پیامهای شما قابل رویت تر و قابل خواندن باشد و باعث شود رهبران مشاغل قابل دسترسی تر شوند.

 ۵- الهام بخش باشید.
ارتباطات باید آگاهی بخش، اطلاع رسان و آموزش دهنده باشد، اما شما همچنین باید از داستان سرایی برای الهام بخشی و توانمندسازی تیم خود استفاده کنید. این امر، باعث ایجاد انگیزه در افراد می شود و باعث می شود آنها بخشی از یک جامعه باشند.

 ۶. صادق باشید.
ارتباطات شرکتها غالباً مبهم و فرار است. برای ایجاد اعتماد و برقراری ارتباط واقعی با کارمندان، لحنی شفاف و صادقانه برقرار کنید. ارتباطات صادقانه باعث ایجاد بازخورد صادقانه از کارمندان می شود که به گفتگوهای غنی تر و مکالمات بهتر دو طرفه می انجامد.

 ۷. در دسترس باشید.
قبل از ارسال پیام، از خود بپرسید: آیا افراد خارج از سازمان این موضوع را کاملاً درک می کنند؟ آیا هدف از این ارتباط مشخص است؟ آیا این قطعه نسبت به گروه ها و دیدگاه های مختلف حساس است یا می توان آن را به هر طریقی اشتباه بیان کرد؟

عوامل دستیابی فنی را نیز در نظر بگیرید.

 ۸- انعطاف پذیر باشید.
انعطاف پذیری، چیزها را تازه و سرزنده نگه می دارد.

 ۹- سازگار باشید.
هر بخش از ارتباطات باید با یک سبک مداوم و فراگیر اداره شود. این امر به ویژه در مورد طراحی گرافیک و برندسازی صادق است.

 ۱۰. کمک کننده باشید.
زندگی را برای کارکنان و مردم آسان کنید. محتوای ارزشمند و مفیدی ارائه دهید. ارتباطات شرکتی را به گونه ای انجام دهید که مردم از این ارتباط راضی و خوشحال باشند و بخواهند با آن درگیر شوند.

لحن خود را تا حد امکان مثبت و نشاط نگه دارید و بر تولید محتوایی تمرکز کنید که به همکارانتان در پیشرفت و موفقیت کمک خواهد کرد.