فناوری راه های بسیاری را برای دسترسی به عموم با روابط‌عمومی خلاقانه و نوآورانه باز کرده است و نکته مهم این است که شما تمام داده های لازم را برای ردیابی موفقیت آنها در اختیار دارید. کلید بهبود کمپین های روابط عمومی در تمام داده هایی که به صورت روزانه جمع می کنید پنهان است. فقط باید بتوانید آنها را بیابید و به اهداف عملی تبدیل کنید.

مدیریت اطلاعاتی است که بین یک سازمان و مردم توزیع می شود و برای موفقیت در تجارت اهمیت حیاتی دارد. چگونگی درک مشاغل توسط مردم می تواند تأثیر قابل توجهی در فروش و سود داشته باشد، به همین دلیل شرکت ها مبالغ زیادی را در کمپین های روابط عمومی خود سرمایه گذاری می کنند.

در گذشته سنجش اثربخشی این کمپین ها دشوار بود. شما می توانید برای انتشار پیام خود یک صفحه در یک روزنامه ملی بخرید، اما سنجش و تعیین کمیت آن دشوار است. امروز، چنین مشکلی وجود ندارد، زیرا فناوری به ما امکان می دهد تا تقریباً تعداد نامحدودی از داده های مربوط به عملکرد کمپین های روابط عمومی خود را جمع آوری کنیم.

هر چند دشوار بودن درک داده ها به یک مشکل تبدیل شده است اما داشتن تحلیلگران داده های صحیح نه تنها درک این داده ها را آسان می کند بلکه می تواند به بهبود کارآیی کمپین های روابط عمومی نیز کمک نماید و سبب بهتر شدن بازده سرمایه گذاری شود و در نهایت به بهبود تصویر شرکت کمک نماید.

روابط عمومی موثرتر
روابط عمومی خوب می تواند هم بر دید افراد از برند شما تأثیر بگذارد و هم منجر به تولید اعتبار بیشتر بشود. در واقع وقتی افراد پیامی راجع به شرکت شما می بینند، می خواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند. فناوری به شما امکان می دهد دقیقاً بدانید که چگونه و چرا آنها منجر به پیشرفت شدند. با استفاده از این اطلاعات، می توانید پیام های برند خود را بهبود ببخشید تا همچنان به تولید بیشتر خوشنامی منجر شود.

رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی نقش اساسی در روابط عمومی دارند. اگر نام تجاری شما، روابط عمومی منفی را روی سیستم عامل هایی مانند
فیسبوک یا توئیتر دریافت کند، این پتانسیل را دارد که به سرعت گسترش یابد. باید بتوانید از امکانات این سیستم عامل ها به نفع خود استفاده کنید. شرکت های رسانه های اجتماعی به شما دسترسی زیادی به داده ها می دهند، اما باید بتوانید از آن به روش صحیح استفاده کنید.

پیگیری نتیجه
هر استراتژی روابط عمومی دارای اهداف مشخصی است، اما اگر نتوانید عملکرد خود را اندازه بگیرید، چگونه می دانید که به آن اهداف رسیده اید؟ تجزیه و تحلیل داده ها به شما این امکان را می دهد تا پیگیری کنید که چگونه کمپین های شما در برابر اهداف خود عمل می کنند و مشخص می کنند که شرایط به چه خوبی پیش می رود و چه جایی به خوبی پیش نمی رود.

فناوری راه های بسیاری را برای دسترسی به عموم با روابط‌عمومی خلاقانه و نوآورانه باز کرده است و نکته مهم این است که شما تمام داده های لازم را برای ردیابی موفقیت آنها در اختیار دارید. کلید بهبود کمپین های روابط عمومی در تمام داده هایی که به صورت روزانه جمع می کنید پنهان است. فقط باید بتوانید آنها را بیابید و به اهداف عملی تبدیل کنید.