چندین گام برای تدوین استراتژی موفقیت آمیز بازاریابی تأثیرگذار وجود دارد. در این مقاله به این موارد خواهیم پرداخت:


۱. نوع کمپین بازاریابی تأثیرگذار را تعریف کنید
اولین کاری که باید انجام شود تعیین نوع تبلیغات بازاریابی تأثیرگذار است که به بهترین وجه متناسب با برند مورد نظر باشد.

۲. اهداف مشخصی را برای فعالیت بازاریابی تأثیرگذار ذکر کنید
مدیران برند باید اهدافی که می خواهند به آن دست پیدا کنند مشخص نمایند. اهداف یک استراتژی تبلیغات بازاریابی تأثیرگذار ممکن است متفاوت باشد، اما آنها عموماً قابل اندازه گیری هستند.

۳. مخاطب را برای فعالیت بازاریابی تأثیرگذار تعریف کنید
قبل از تعیین بهترین نوع تأثیرگذار، برند باید بازارهای هدف ایده آل و مرتبط برای فروش بالقوه را در نظر بگیرد. مدیران برند باید مخاطبان هدف را برای فعالیت بازاریابی تاثیرگذار مشخص نمایند.

۴- بهترین تأثیرگذار را استخدام کنید
پس از تصمیم گیری در مورد نوع کمپین، تعیین اهداف و معیارها و تعریف مخاطب، مرحله بعدی انتخاب تأثیرگذار مناسب با آن کمپین است. بهترین تأثیرگذار برای هدفگذاری شامل افرادی است که در حال حاضر فعال و دارای روابط و کانال های مناسب هستند. بهترین تأثیرگذار کسانی می باشند که برای ایجاد تعامل پایدار دارای مهارت هستند، بویژه افرادی که توانایی و مهارت ایجاد تعامل را دارند.