روابط عمومی جنبه مهم هر تجارتی است.
مشخص کنید روابط عمومی تان را به چه کسی می سپارید
اولین تصمیمی که شما باید بگیرید این است که آیا کار روابطعمومی را خودتان انجام دهید یا یک شرکت یا مشاور خارجی را برای کمک استخدام می کنید. با وجود تمام هزینه های شروع فعالیت، بسیاری تصمیم می گیرند که روابط عمومی را به تنهایی انجام دهند. البته، لازم نیست یکبار و برای همیشه این تصمیم را بگیرید. با شروع کار می توانید نظر خود را تغییر دهید.
یک لیست مخاطبان رسانه ای ایجاد کنید
یک سند زنده از همه مخاطبین احتمالی خود تهیه کنید. سعی کنید نشریات و نویسندگانی را که ممکن است به آنچه گفته اید علاقه مند باشند، شناسایی کنید. شما فقط در ابتدا قصد دارید توجه نشریات تخصصی تر را جلب کنید. این می تواند یک قدم خوب باشد. مخاطبان آنها احتمالاً به مشاغل شما اهمیت بیشتری می دهند. سعی کنید تا آنجا که می توانید اطلاعات تماس جمع کنید.
ایمیل خودتان را راه اندازی کنید
ایمیل راهی اصلی و مطمئن است که امروزه افراد برای ارتباط انتخاب می کنند.
کانال های رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کنید
از برخی از ابزارهای دیگر مانند کانال های رسانه های اجتماعی برای اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطبان احتمالی نیز استفاده شود. این امر به شما کمک می کند تا به طور موثرتری به مخاطبان بالقوه و حتی تاثیرگذاران و روزنامه نگاران دسترسی پیدا کنید.
صبور باشید
روزنامه نگاران سرشان شلوغ است و همیشه وقت ندارند که فوراً پاسخ دهند، حتی به مواردی که به آنها علاقه مند هستند. این درست است که به طور دوره ای پیگیری کنید، اما شما نیز باید صبور باشید.