برای طراحی و سپس اجرای یک برنامه ارتباطی مؤثر، درک این مسئله که مدیران در سازمان شما به چه چیزی اهمیت می دهند بسیار مهم است. پرسیدن سؤالات صحیح و کشف آنچه مدیران واقعاً از روابط عمومی می خواهند، خطر را نیز از بین می برد. برقراری ارتباط با رهبری در نهایت به متخصصان روابط‌عمومی اجازه می دهد تا کار خود را بهتر انجام دهند.

۱. با رهبری ارتباط برقرار کنید
برای طراحی و سپس اجرای یک برنامه ارتباطی مؤثر، درک این مسئله که مدیران در سازمان شما به چه چیزی اهمیت می دهند بسیار مهم است. پرسیدن سؤالات صحیح و کشف آنچه مدیران واقعاً از روابط عمومی می خواهند، خطر را نیز از بین می برد. برقراری ارتباط با رهبری در نهایت به متخصصان روابط‌عمومی اجازه می دهد تا کار خود را بهتر انجام دهند.

 ۲. آنچه اهمیت دارد را اندازه گیری کرده و از داده های استراتژیک استفاده کنید
ما نباید همه چیز را اندازه بگیریم و در عوض فقط باید اطلاعاتی را گزارش کنیم که در واقع برای تجارت مهم باشد. تجزیه و تحلیل باید به عنوان “عملکرد پشتیبانی تصمیم گیری” تلقی شود. بنابراین، در حالی که داشتن ابزاری برای ارائه داده، حیاتی است، متخصصان روابط عمومی مجبورند از این داده ها برای هماهنگی با شرکای تجاری در تهیه یک استراتژی مؤثر استفاده کنند.

 ۳. مخاطبان خود را بشناسید
یکی دیگر از کلیدهای مهم، اهمیت درک مخاطبان است. اگر پیام خود را به افراد صحیح منتقل نمی کنید، تلاشهای شما چقدر موفق هستند؟ مهم است که سؤالاتی از قبیل:

– مخاطبان مورد نظر من کدام نشریات را می خوانند؟
– آنها برای تعامل با برند ما از کدام سیستم عامل ها استفاده می کنند؟
– آنها چگونه با رقبای ما درگیر می شوند؟
– آنها به چه نوع صدا پاسخ می دهند؟
– کدام تأثیرگذار به آنها الهام و انگیزه می دهد؟

این مکالمات همچنین به طور دقیق مشخص می کنند که چرا تیم رسانه های اجتماعی سازمان شما باید در این میز یک صندلی داشته باشند، زیرا آنها به بینش های ارزشمندی کمک می کنند.

 ۴. آماده باشید
اگرچه نمی توان دقیقاً پیش بینی کرد چه بحرانی بوجود خواهد آمد و چه زمانی، متخصصان ارتباطات باید چیزهای زیادی را برای آماده شدن برای یک مورد ممکن انجام دهند. پیش از هرگونه بحران، مدیران مربوطه باید مشخص کنند که با کدام بحران ممکن است در سازمان خود مقابله کنند تا بتوانند افراد را به روشهایی که برای پاسخگویی برنامه ریزی می کنند مسلح کنند. با توجه به این نکته، باید کتابخانه ای از مطالب از پیش تصویب شده نیز وجود داشته باشد و تیم شما باید بداند که اگر در صورت بروز بحران چه کاری باید انجام دهید.

اهمیت ارتباط با رهبری نیز وقتی صحبت از ارتباطات بحران می شود، صادق است. از آنجایی که همیشه مناسب نیست که مدیر عامل شرکت به یک بحران پاسخ دهد، آموزش رسانه برای کل تیم رهبری بسیار مهم است. این وظیفه ما به عنوان متخصصان روابط عمومی است که نه تنها خود، بلکه سازمان ما را نیز با ابزارهای صحیح برای مدیریت شرایط بحرانی مسلح کنیم.

 ۵- هدف، هدف، هدف
بیش از هر چیز، اهمیت هدف همچنان در روابط عمومی موضوعی اساسی بود. چرا این یا فلان کار را انجام می دهیم؟ چگونه داستانهای انسانی بیشتری را بگوییم؟ چگونه می توانیم عملکرد مثبت تری داشته باشیم؟ چه کاری درست است؟…