یکی از سخت‌ترین انواع رییس برای کارکردن، رییس ناامن است. این به این دلیل است که نگرانی‌های یک رییس ناامن می‌تواند آن‌ها و شما را از موفقیت باز دارد.

ارتباط خبر – رییس ناامن اغلب علایم زیر را نشان می‌دهد:

عدم توانایی تصمیم‌گیری: یک رییس ناامن ممکن است برای تصمیم‌گیری در مورد مسایل کوچک یا بزرگ مشکل داشته باشد. آنها ممکن است از شما بخواهند که در تصمیم‌گیری به آنها کمک کنید یا ممکن است تصمیمات را به تعویق بیندازند تا زمانی که مجبور شوند عمل کنند.

عدم تمایل به تفویض اختیار: یک رییس ناامن ممکن است از تفویض اختیار به دیگران احساس ناراحتی کند. آنها ممکن است احساس کنند که باید همه کارها را خودشان انجام دهند یا ممکن است نگران باشند که دیگران کار را به‌درستی انجام ندهند.

کنترل بیش از حد: یک رییس ناامن ممکن است سعی کند بر همه جنبه‌های کار شما کنترل داشته باشد. آنها ممکن است بخواهند از همه چیزهایی که انجام می‌دهید مطلع شوند یا ممکن است سعی کنند نحوه انجام کار شما را کنترل کنند.

تضعیف اعتمادبه‌نفس: یک رییس ناامن ممکن است سعی کند اعتمادبه‌نفس شما را تضعیف کند. آنها ممکن است انتقادهای زیادی به شما وارد کنند یا ممکن است سعی کنند شما را در مورد توانایی‌های خود ناامید کنند.

گرفتن اعتبار ایده‌های شما: یک رییس ناامن ممکن است سعی کند اعتبار ایده‌های شما را بگیرد. آنها ممکن است ادعا کنند که ایده‌های شما متعلق به آنهاست یا ممکن است سعی کنند جلوی شما را بگیرند.

ناسازگاری: یک رییس ناامن ممکن است رفتارها یا انتظارات خود را به طور مکرر تغییر دهد. این می‌تواند گیج‌کننده و استرس‌زا باشد.

اگر متوجه هر یک از این علایم در رییس خود شدید، ممکن است با یک رییس ناامن کار کنید.

چگونه با یک رییس ناامن کار کنیم

کار با یک رییس ناامن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با کمی تلاش می‌توان شرایط را برای خود بهتر کرد. در اینجا چند نکته برای مدیریت یک رییس ناامن آورده شده است:

رییس خود را در جریان بگذارید: یک رییس ناامن ممکن است احساس ناامنی کند اگر احساس کند از آنچه در حال انجام هستید مطلع نیست. با ارایه به‌روزرسانی منظم به رییس خود، می‌توانید به آنها کمک کنید تا احساس کنترل بیشتری داشته باشند.

به رییس خود کمک کنید تا احساس رییس بودن کند: یک رییس ناامن ممکن است نیاز به احساس کنترل داشته باشد. با کمک به آنها در تصمیم‌گیری‌ها و تفویض اختیار، می‌توانید به آنها کمک کنید تا احساس قدرت بیشتری داشته باشند.

نقاط قوت رییس خود را تقویت کنید: همه نقاط قوت و ضعفی دارند. با تمرکز بر نقاط قوت رییس خود، می‌توانید به آنها کمک کنید تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند.

نقاط قوت خود را تقویت کنید: یک رییس ناامن ممکن است سعی کند اعتمادبه‌نفس شما را تضعیف کند. با تمرکز بر نقاط قوت خود، می‌توانید به آنها نشان دهید که یک کارمند ارزشمند هستید.

شبکه پشتیبانی خود را بسازید: صحبت‌کردن با دیگران در مورد تجربه خود می‌تواند مفید باشد. با ساختن یک شبکه پشتیبانی، می‌توانید از حمایت دیگران بهره‌مند شوید و احساس تنهایی کمتری داشته باشید.

به یاد داشته باشید که به‌احتمال زیاد نمی‌توانید رییس خود را تغییر دهید. ممکن است با تمرکز بر آنچه می‌توانید کنترل کنید، آرامش پیدا کنید: خودتان.

منبع: fastcompany

شارا