برای اینکه مشتری خود را راضی نگه دارید، باید به تعهدات خود عمل کنید. به آنها بگویید که قصد دارید چه کاری انجام دهید، چگونه می خواهید این کار را انجام دهید و چه نتایجی را می توان انتظار داشت.

برای حفظ رضایت مشتری خود، پنج قانون ساده با شما به اشتراک می گذاریم:

۱. ارتباط را آسان کنید
همه رسانه های ارتباطی خود را باز کنید تا مطمئن شوید که آماده پاسخگویی به هرگونه سؤال یا مشکلی هستید که ممکن است وجود داشته باشد. مشتریان از دسترسی آسان به شما قدردانی می کنند و برای بحث درباره موضوعات خاص با شما بازتر می شوند.

این می تواند به معنای ارسال یک تبریک ساده برای تعطیلات یا تبریک به آنها برای یک دستاورد مهم در زندگی شخصی آنها باشد.

این تماس شخصی اضافه شده باعث می شود تا مشتریان شما احساس ویژه کنند و در صورت نیاز به هر چیزی به احتمال زیاد شما را پیدا می کنند.

۲. آنچه را می گویید انجام دهید
برای اینکه مشتری خود را راضی نگه دارید، باید به تعهدات خود عمل کنید. به آنها بگویید که قصد دارید چه کاری انجام دهید، چگونه می خواهید این کار را انجام دهید و چه نتایجی را می توان انتظار داشت.

۳. بازخورد بخواهید
به یاد داشته باشید بازخورد فقط برای خوشحال کردن مشتری نیست. همچنین می تواند به شما در بهبود راه کار خود کمک کند.

مشتریان شما این واقعیت را دوست خواهند داشت که شما برای دیدگاه آنها ارزش قائل باشید و در صورت اشتباه، عذرخواهی می کنید. حتی بیشتر از اینها، وقتی ببینند که شما براساس بازخورد آنها تغییراتی ایجاد کرده اید، آنها خوشحال تر خواهند بود.

۴- شفاف باشید
رضایت مشتری با چگونگی اجرای برنامه و نحوه برخورد با اشتباهات سنجیده می شود. همیشه با مشتریان خود شفاف باشید.

با رسانه های اجتماعی امروز، اخبار می توانند به سرعت پخش شوند. اگر فوراً به آن رسیدگی کنید، می توانید آن وضعیت منفی را به فرصتی تبدیل کنید تا مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهید. مطالعات نشان داده است که ۷۰ درصد از مشتریان ناراضی وقتی می بینند اشتباهی برطرف شده، به مشتری وفادار تبدیل می شوند. بنابراین اکنون شما مشتری های وفاداری می گیرید که بازاریابی را برای شما انجام می دهند.

۵- سپاسگزاری کنید
مشتریان شما دلیل زنده بودن تجارت شما هستند. بنابراین قدردانی خود را به آنها نشان دهید. این می تواند یک یادداشت ساده “با تشکر از شما” یا یک جایزه اضافی در پایان هر خدمتی باشد که ارائه می دهید.

همچنین، نیازی به متوقف کردن کلمات یا هدایا نیست. از طریق اقدامات خود می توانید قدردانی کنید. این بدان معناست که سریعاً به سوالات آنها پاسخ دهید، ناخواسته به آنها توجه کنید و بازخورد آنها را جدی بگیرید.