ابتکارات بازاریابی و روابط عمومی

تاریخ نشان داده است که برخی از برندهای برجسته در زمان های سخت، شروع به رشد و شکوفایی کرده اند. اگر تاریخ همچنان راهنمای ما باشد، ما امسال شاهد نوآوری های بیشتری خواهیم بود: اتوماسیون/ هوش مصنوعی، امنیت سایبری، سلامت دیجیتال (تله پزشکی)، fintech و HR.

با گسترش ویروس کرونا، تهیه برنامه های بازاریابی و روابط عمومی و اجرای متناسب با آن چالش برانگیز شده است. با این حال، هنوز هم کارهایی وجود دارد که شرکت های زرنگ و دانا می توانند در این مواقع نامشخص انجام دهند.

بیماری همه گیر کروناویروس موجب ترس شدید شده است به همین دلیل در این مدت، مهم است که در نحوه بیان داستان خود دقت کنید و ارزیابی کنید که آیا این زمان مناسب برای بیان آن است یا نه.
۲. از چرخه خبر مطلع شوید.
این به معنای این نیست که همه داستانها معتبر هستند. از آنجا که زندگی روزمره جریان دارد، پوشش رسانه ای شیوع کروناویروس به معنای واقعی بر همه جنبه های زندگی سایه انداخته است.

بسیاری از رسانه ها در سراسر جهان، منابع رسانه ای پوشش COVID-19 را تحت الشعاع قرار داده اند. به عنوان مثال، روزنامه نگاران ورزشی اکنون به میزهای اخبار عمومی منتقل شده اند تا مباحث مربوط به COVID-19 را -که هیچ رویداد ورزشی یا مسابقات مهمی برگزار نمی شود- پوشش دهند.

همچنین به یاد داشته باشید که روابط رسانه ای مترادف با روابط عمومی نیست. پوشش رسانه ای تنها یک تاکتیک از طیف گسترده ای از ابتکارات است که یک شرکت روابط عمومی می تواند ارائه دهد. حتی شرکت ها می توانند با تولید و انتشار مطالب قانع کننده به عنوان یک ناشر عمل کنند.

۴- روی اصول تمرکز کنید.
در شرایط فعلی، آیا پیام رسانی شما همچنان پابرجاست؟ اگر اینگونه نباشد، می توان یک تمرین جدید برای پیام رسانی ترتیب داد. از طریق ارتباطات، شفافیت، همدلی و قدرت را به نمایش بگذارید. آیا با همه مشتریان خود صحبت کرده اید و به آنها اطمینان داده اید؟ آیا شما روزانه با اعضای تیم خود که از راه دور کار می کنند در ارتباط هستید؟

در آخر، به یاد داشته باشید که شرکت ها برای بلندمدت طراحی شده اند. ایجاد دید بیشتر، رهبری فکری، رقابت در بازار و شهرت یک برند، نیازمند فداکاری و پشتکار است.

با این حال، تاریخ نشان داده است که برخی از برندهای برجسته در زمان های سخت، شروع به رشد و شکوفایی کرده اند. اگر تاریخ همچنان راهنمای ما باشد، ما امسال شاهد نوآوری های بیشتری خواهیم بود: اتوماسیون/ هوش مصنوعی، امنیت سایبری، سلامت دیجیتال (تله پزشکی)، fintech و HR.