اهداف استراتژیک ارتباطات سال ۲۰۲۰: پیام خود را یه درستی به مخاطب برسانید

خیلی وقت ها نمی توانیم منظورمان را به درستی منتقل کنیم و مخاطب را گیج می کنیم. به خاطر ترس، عدم شفافیت و دیدگاه های متعصبانه پیام ها قاطی می شوند و عدم فهم متقابل به سر حد خودش می رسد.

آنچه منظورتان است را بگویید و از دو رویی و دروغ بپرهیزید. خیلی ساده است. این اساس ارتباط خوب و سازنده یک رابطه موفق است. صحبت به زبان واضح و رک باعث همکاری، رشد، نتایج بهتر و خلاقیت می شود. اگر چه خیلی از ما ممکن است این ها را بدانیم در انجام آن ها در زندگی شخصی و حرفه ای مان شکست می خوریم.

خیلی وقت ها نمی توانیم منظورمان را به درستی منتقل کنیم و مخاطب را گیج می کنیم. به خاطر ترس، عدم شفافیت و دیدگاه های متعصبانه پیام ها قاطی می شوند و عدم فهم متقابل به سر حد خودش می رسد.

این موضوع همیشه در پیام های شرکتی اتفاق می افتد. استارتاپ های تازه کار برای رساندن پیام خود به مخاطب و معرفی محصولاتشان به گونه ای که در جهان بیرون طنین انداز شود به مشکل بر می خورند. بنیان گذاران در رابطه با گروه های مخاطبان هدف با یکدیگر مخالف اند. گروه های توسعه و فروش به کار خود مشغول اند و فرصت همکاری را از دست می دهند.

رئیسان بازاریابی می آیند و می روند و با هر استخدام جدید تمرکز گروه بر چیز دیگری متمرکز می شود. در همین حین، چون آمد و شدهای تجاری اتفاق می افتد و زمان های بیشماری صرف برگزاری جلسات برای بررسی چگونگی رساندن پیام به مخاطب می شود، مخاطب باید دست تنها به ماهیت یک محصول پی ببرد.

پیام مختصر و قابل اعتماد سنگ بنای ارتباطات استراتژیک است. این تنها راه بنانهادن گفتگویی موثر خارج از چهار دیواری شرکت شماست. بدون چهارچوب پیام رسانی ثابت که توسط متمایز کننده های معنادار، داده ها و ارزش ها پشتیبانی می شود، نام تجاری شما در معرض خطر قرار می گیرد و در رقابت آسیب پذیر می شود. هر چه پیام بی ربط تر باشد شما بیشتر از رهبری بازار و ساخت شهرت پر صلابت فاصله می گیرید.

در حالیکه می ببنید سال ۲۰۲۰ چه برای شرکت شما به ارمغان می آورد، پیام رسانی خود را به روزرسانی کنید. زمان بگذارید که پیام خود را به درستی منتقل کنید که نام تجاری تان برای دهه آینده برای رشد و موفقیت تقویت شود.

با یک کارگاه پیام رسانی شروع کنید که شامل گروه های مختلف شرکت می شود. منظور گروه های بازاریابی و ارتباطات است. ورودی های روسای فروش ضروری است. آن ها کسانی هستند که هر روز با مشتریان در سنگرند. این گروه باید شامل مهندسان، توسعه دهندگان و کارمندان بخش تولید هم بشود.

آن ها گروهی هستند که از طریق شان می توانید اطمینان حاصل کنید که پیام رسانی تان صحیح و درست است (این به خصوص درباره شرکت های پیشرفته مهم است). هر مدیری که باید پیام را تایید یا تبادل کند باید جایگاهی در این گروه ها داشته باشد. شما قطعا نمی خواهید چهارچوبی تعیین کنید که مدیرعامل با آن موافقت نمی کند.

در یک اتاق با سهامداران تان ایده پردازی منسجم انجام دهید. با تجزیه و تحلیل SWOT که مشخص می کند شرکت در چه زمینه هایی درست عمل می کند، چه نقاط ضعفی دارد، چشم انداز رقابتی آن چیست و چه ترندهایی می توانند به آن سود برسانند کار را آغاز کنید و با این کار حساب همه چیز را داشته باشید. تا زمانی که گروه بتواند بر نکات کلیدی بسیار در بخش های مختلف موافقت کند بحث و مجادله را تشویق کنید.

سپس سوالاتی کاوشی بپرسید که ارزش سطحی گزاره ها و اصطلاحاتی که همکاران تان برای توصیف شرکت از آن ها استفاده می کنند را بسنجند.

در زیر فهرستی از این سوالات آمده:

• ما چه هستیم؟
• چه می کنیم؟
• چطور این کار را انجام می دهیم؟
• چه تفاوتی با سایر شرکت ها داریم؟
• چرا باید کار ما برای کسی اهمیت داشته باشد؟
• مشتریان ما که هستند؟
• شرکا و سایر حمایت کنندگان ما که هستند؟
• چه کسانی با ما رقابت می کنند؟

احتمالا کارگاه را با کلی نوشته و ایده و عدم موافقت جمعی ترک می کنید. مشکلی نیست. همه را بپذیرید و بگذارید خلاقیت تراوش کند. تم ها و جملات کلیدی را در یک سطل و چهارچوب قرار دهید. راجع به ایده ها با گروه خود صحبت کنید. برای تغییر و بازبینی آماده باشید. حساب کار را داشته باشید اما عجله نکنید.

گاهی شخص ثالث بی طرفی لازم است که ایده های گروه را به نحوی که در جهان خارج طنین انداز شود روایت کند. چشم انداز فردی که خارج از بحث های گروه است همچنین کمک می کند مطمئن شویم که پیام ها برای کسانی که به تجارت گره خورده نیستند مفهوم است. ما عاشق کار کردن به مشتریان خود از استارتاپ های تازه گرفته تا تجارت های جاافتاده هستیم تا از این طریق بتوانیم به آن ها کمک کنیم پیام رسانی خود را راه اندازی یا به روز رسانی کنند.

فرقی ندارد می خواهید این کار را در خانه انجام دهید، با ما کار کنید یا با شخص دیگری، سال را با نگاهی صادقانه به برندتان آغاز کنید. پیام رسانی شما واضح است؟ پیام های شما حقیقت دارد؟ این بهترین کار شماست؟ اگر جواب نه است یا اینکه از جواب تان مطمئن نیستید وقتش رسیده بیشتر کاوش کنید و آن را درست کنید.