چگونه روابط‌عمومی می تواند به سازمان‌ها در طی یک بحران کمک کند

هر چند متخصصان روابط‌عمومی نمی توانند مشکلات مربوط به یک استراتژی تعریف نشده یا رفتار نادرست مدیر عامل را درست و حل کنند، اما می توانند به مدیریت جریان اطلاعات مثبت کمک کنند. این جایی است که متخصصان روابط عمومی می توانند پیشگام باشند و با سازمان ها و شرکت های خود کار کنند تا داستان های امیدبخش منتشر نمایند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که مدیران و متخصصان روابط عمومی می توانند برای کمک به حل بحران کرونا انجام دهند:

درک کنید که ارتباطات بحرانی بخشی از کار است.
متأسفانه، برخی از افراد حرفه ای ممکن است احساس کنند که مدیریت بحران وظیفه آنها نیست. در حالی که متخصص روابط عمومی باید بداند که چگونه به عنوان یک حرفه ای روابط عمومی با شرایط بحران مقابله کند.

 

کویید۱۹ باید یک زنگ هشدار برای همه متخصصان روابط عمومی باشد – بویژه افرادی که رویدادها را مدیریت می کنند.

در دوره پساکرونا، سازمان ها باید افرادی را در حوزه روابط عمومی به کار بگیرند که روش ها و راه های مقابله با مدیریت بحران را آموخته باشند. این باید یک هنجار جدید باشد.

کروناویروس
ما در حال حاضر در دوره بحران سلامتی کروناقرار داریم و به نظر می رسد که میزان زیادی از اطلاعات نادرست در فضای مجازی منتشر شده است. به همین ترتیب، رزو به روز ترس و عدم اطمینان بیشتر می شود. همه ما باید بدانیم که این دوره، زمان مناسبی برای سوء استفاده نیست.

 

هر چند متخصصان روابط‌عمومی نمی توانند مشکلات مربوط به یک استراتژی تعریف نشده یا رفتار نادرست مدیر عامل را درست و حل کنند، اما می توانند به مدیریت جریان اطلاعات مثبت کمک کنند. این جایی است که متخصصان روابط عمومی می توانند پیشگام باشند و با سازمان ها و شرکت های خود کار کنند تا داستان های امیدبخش منتشر نمایند.

متخصصان روابط عمومی می توانند به هدایت گفتگوی مثبت کمک کنند. همه به دنبال یاری باشیم جهان مملو از پزشک و پرستار، پلیس و آتش نشان، رفتگر، داوطلب، همسایه و دوستانی است که آماده یاری و کمک هستند. این وظیفه ما به عنوان متخصصان روابط عمومی است که با تهیه و انتشار داستان هایی از زندگی این افراد، به ایجاد امید در جامعه کمک کنیم.
یک استراتژی مدیریت بحران تدوین کنید
این دوره، استرس زاست. با این حال، همه ما به عنوان عضوی از جامعه هنوز وظایفی داریم که باید آن را انجام دهیم. وظیفه متخصصان روابط عمومی این است که به سازمان ها و شرکت های شان کمک کنند پیام های مثبت منتشر کنند. سازمان ها و شرکت های ما به یک استراتژی مدیریت بحران نیاز دارند تا بتوانند با انتشار پیام های مثبت و امیدبخش، انتصاب سخنگوی خبره، طراحی استراتژی برای پاسخ به ابهامات و پرسش ها و تعهد برای نظارت بر وضعیت موجود، به شهروندان کمک کنند از این مرحله به سلامت عبور کنند.