۶ متغیر که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی های روابط عمومی در نظر بگیرید

برخی استراتژی های روابط عمومی و ارتباطات بطور کلی مؤثر به نظر می رسند که قادر به تولید بازده بالاتر از سایر استراتژی ها هستند. آیا دو شرکت از صنایع مختلف با پایگاههای مشتری کاملاً متفاوت می توانند از همان راهبردهای روابط عمومی استفاده کنند تا نتایج مشابهی بدست آورند؟

بنابراین چه چیزی باعث می شود که یک استراتژی برای یک شرکت یا سازمان خاص مناسب باشد؟ متغیرهای زیادی در اینجا در نظر گرفته شده است:

موسسه
ابتدا باید موسسه را در نظر بگیرید. هر صنعت و سازمانی ممکن است از یک استراتژی خاص روابط عمومی بهره بگیرد.

بودجه
یک تبلیغات ملی در مقیاس بزرگ، همراه با تبلیغات تلویزیونی در شبکه های بزرگ، احتمالاً برای هر شرکتی سودآور خواهد بود – اما همه شرکت ها قادر به تامین بودجه آن نیستند. اگر یک استارت آپ کوچک با بودجه کمتری هستید، باید در مورد استراتژی های مقرون به صرفه تر و استراتژی هایی با بازپرداخت های بلند مدت فکر کنید.

مخاطبان
بدیهی است شما باید در مورد ماهیت مخاطبان خود فکر کنید. ممکن است دو شرکت مشابه در یک صنعت مشابه، جمعیتی کاملاً متفاوت را هدف قرار دهند.

افق زمانی
استراتژی های مختلفی در دوره های مختلف زمانی توسعه می یابند. به عنوان مثال، کمپین های تبلیغاتی هدفمند می توانند تقریباً بلافاصله انجام شوند. اما استراتژی هایی که به توسعه مخاطب و بهبود شهرت (مانند سئو و بازاریابی رسانه های اجتماعی) متکی هستند، شما را ملزم می کنند که ماه ها از وقت خود را صرف برنامه ریزی و اجرای آن بکنید.

روش اجرا
بهترین انتخاب های روابط عمومی به نحوه اجرای آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، آیا می خواهید خودتان تمام کارها را انجام دهید؟ آیا قصد دارید یک تیم تمام وقت را استخدام کنید؟ آیا قصد دارید با یک آژانس روابط عمومی حرفه ای کار کنید؟ برخی از استراتژی ها توسط متخصصان با تجربه به بهترین وجه اجرا می شوند.

قدرت برند
میزان قدرت نام تجاری شرکت شما در حال حاضر نیز ممکن است یک عامل باشد. به عنوان مثال، یک شرکت بزرگ با میلیون ها هوادار می تواند از اعتبار نام تجاری خود برای دستیابی به مواردی که یک راه اندازی ناشناخته نمی تواند داشته باشد، استفاده کند. این یک مسئله ساده خواهد بود که یک برند بتواند تعداد قابل توجهی از مخاطبان خود را به یک بستر جدید رسانه های اجتماعی برساند.

خط آخر
بنابراین آیا همه مشاغل می توانند به همان گروه از استراتژی های روابط عمومی اعتماد کنند؟ جواب کوتاه، نه است. برخی از استراتژی های روابط عمومی بسیار قابل دسترسی و از ویژگی های خوبی مانند بازده بالا برخوردار هستند، اما هنوز هم باید در زمینه متناسب بودن آنها با مخاطب هدف شرکت، تصویر برند و سایر فاکتورها در نظر گرفته شود.